ماینتسل

بیت کوین چیست؟

ارز دیجیتال

۹ مرداد ۱۴۰۳ 32 بازدید
ماینتسل
بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟

بیت کوین چیست؟

 

فرد یا گروهی از افراد با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) در سال ۲۰۰۸ با انتشار مقاله‌ای تحت عنوان وایت پیپر (White Paper) ایده‌ی اولیه بیت کوین را مطرح کرد ولی هویت این فرد تا کنون نامعلوم بوده ومشخص نیست که مخترع بیت کوین چه کسی است .

به طور خلاصه بیت کوین نوعی پول دیجیتال است؛ اما بر عکس پول‌های کاغذی رایج مانند ریال، دلار یا یورو که هر روز استفاده می‌کنیم، تحت نظر و کنترل هیچ بانک یا دولتی نیست(غیر متمرکز بودن بیت کوین )

توکن های بیت کوین نیز از اول محدود بوده و تعدادش ۲۱میلیون توکن بوده وتخمین زده می‌شود که در سال ۲۱۴۰، کل این تعداد استخراج شده و پس از آن دیگر بیت کوین جدیدی به وجود نمی‌آید.

نحوه انجام تراکنش به وسیله بیت کوین یا سایر ارز های مشابه آن به این صورت می باشد که پس از اینکه دو طرف یک معامله اقدام به ارائه اطلاعات خود کردند این اطلاعات باید توسط ماینر ها و نود ها تایید و ثبت شود تا در نهایت در شبکه بلاک چین در یک بلاک جدید ذخیره شود.

هر بیت کوین پس از انجام معامله به عنوان واحد پولی وارد کیف پول یا والت که برای نگهداری رمز ارز ها و اطلاعات شخصی ما هستند خواهد شد.

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *