سئو تصاویر
یکی از رازهای مخفی سئو بحث بهینهسازی تصاویر سایت است , آیا تا حالا شده که تمرکز تون رو روی تصاویر گذاشته باشید و از جنبه سئو به آنها نگاه کرده باشید؟
طبق آمار سایت Raven تقریب ۷۸ ٪ مطالب سئو مرتبط با تصاویر است پس آیا وقتش نیست که مسائل مربوط به تصاویر و بهینهسازی عکسها را جدی تر بگیرید؟!
سئوی تصاویر یکسری فاکتورهای مشخص و واقعی هستند که باید شما آنها را اعمال و از بهینهسازی تصاویرتان اطمینان حاصل کنید.
داشتن تصاویر مرتبط با متن یک گزینه عالی برای کسب رتبهی بهتر و خواندنی شدن بیشتر مطلب توسط کاربران میگردد چون علاوه بر اینکه بر عنوان و موضوع مقاله تاکید میکند در تگهای گراف باز فیسبوک و تویتر دیده میشود و یک سنسوری برای خواندن موضوع توسط کاربر می باشد بنابراین نیاز است وقت بگذارید و تصاویر مناسب برای موضوعات وبسایت خود پیدا کنید.
در این مقاله ما جنبه های مختلف سئو برای تصاویر را بررسی خواهیم کرد
شاخصهای سئو تصاویر:
- ۱ . اسم فایل تصاویر
- ۲ . تگ عنوان و تگ جایگزین
- ۳ . شرح تصویر که زیر آن دیده میشود
- ۴ . زمان بارگذاری تصاویر
- ۵ . نقشه سایت برای تصاویر
مفاهیم پایهای سئو تصاویر
۱ . انتخاب نام تصاویر
نام عکسهای شما مستقیماً توسط گوگل و بقیه موتورها به منظور نشان دادن در نتایجشان خوانده میشود , نام تصاویر به راحتی قابل تغییر است که اغلب ما ازش غافل میشویم.
در واقع اسم تصاویر سئو را تحت تأثیر قرار میدهد ,حتی خود گوگل هم به این موضوع اشاره کرده است :
اسم فایل های تصاویر به گوگل کمک میکند که گوگل بفهمد تصاویر درباره چه چیزی هست پس سعی کنید اسم تصاویر را درست انتخاب کنید و توصیف مناسبی برای آنها برگزینید.
این بدین معنی است که از آپلود غیرحرفهای و رندمی تصاویر در هاست با هر اسمی باید پرهیز کنیم و باید یک اسم منظم انتخاب کنیم.
مثال : Seo-images-type.jpg
مواردی که باید در نامگذاری تصاویر رعایت کنید:
اولاً کلمات کلیدی عنوان پست و مقالهتان را در عنوان تصاویر نیز ذکر کنید
کلمات زائد و کوتاه کننده مثل از , به , و … یا در فینگلیش a , the , and و … را حذف کنید
بین عنوان و کلمهها از دش یا خط فاصله استفاده کنید نه آندرلاین, در غیر این صورت اسپم حساب میشود.
۲ . تگ عنوان و تگ جایگزین
گوگل اهمیت خیلی بالایی به تگ جایگزین و تگ عنوان در تصاویر میدهد , این قسمت به گوگل کمک میکند که بفهمد تصاویر درباره چه چیزی است و به شما کمک میکند تصاویرتان در نتایج جستجو رتبه بگیرد.
پیشنهاد برای اضافه کردن تگ جایگزین
گوگل پیشنهاد میدهد از تگ جایگزین برای توصیف استفاده کنید و حتماً از کلمات کلیدی مرتبط و عنوان پست داخل آن استفاده کنید و برای بقیه تصاویر که مربوط به مقالات نیستند درباره چیزی که توصیف میکنند توضیح را اضافه کنید.
تگ عنوان شما نیز باید کوتاه , جذاب و مختصر باشد
پس خلاقیت به خرج دهید و نام فایل ها , تگها و توصیف را متفاوت ایجاد کنید و به گوگل بفهمانید تصاویرتان درباره چه چیزی هست.
وقتی برای اولین بار فایلی را آپلود میکنید مشخصات عکس از شما درخواست میشود که میتوانید آنها را ویرایش کنید.
چیزهایی که شما نیاز دارید: اضافه کردن تگ جایگزین , داشتن کلمات کلیدی مرتبط , اضافه کردن عنوان تصویر , اضافه کردن توصیف یا caption (اگر میخواهید زیر عکس نمایش داده شود)
سئو عکس در وردپرس هم امکان پذیر است شما میتوانید به قسمت رسانه بروید و عکسها را ویرایش کنید.
تگ جایگزین نه تنها برای توصیف عکس بلکه موقعی که تصویر در مرورگر لود نمیشود توضیح میدهد تصویر درباره چه چیزی هست.
۳ . Caption یا توصیف تصاویر
متای توضیحات تصاویر تأثیر مستقیم بر تعداد بازدیدکنندگان دارد و رتبه ما را تحت تأثیر قرار میدهد. خب حالا چرا؟
مردم دوست دارند به جای خواندن از اسکن کردن تصاویر با چشم استفاده کنند و موقعی که یک عکس را نگاه میکنند به طور غریزی به توصیف ان نگاه میکنند.
سعی کنید از توصیفهایی که جذاب هستند و جلب توجه میکنند استفاده کنید. این به سئو شما کمک میکند چون گوگل نگاه میکند که مردم چقدر در سایت شما می مانند و چقدر محتوایتان خوانده میشود در نتیجه نرخ ماندن در سایتتان بالا می رود.
۴. زمان بارگذاری تصاویر
اگر زمان بارگذاری تصاویرتان از حد میانگینش کمتر باشد گوگل دوست ندارد سایت شما را نتایج بالای خودش قرار دهد , کاربران هم وقتی تصاویر لود نشود دکمه برگشت را میزنند و از سایتتان خارج میشوند.
حتی گاهی اوقات تصاویر باعث کندی سایت تان میشود و شما میتوانید با فشردهسازی تصاویر و تغییر سایز سرعت سایتتان را افزایش دهید .
شما باید مطمئن شوید که سایز کلی تصاویرتان از حد معمولش بیشتر نشود و دلیلی هم ندارد که شما یک تصویر با عرض ۱۲۰۰ پیکسلی در سایتتان داشته باشید چون این تصاویر حجیم زمان و فضای شما را خواهند گرفت.
جنبههای پیشرفته سئوی تصاویر
۵ . نقشه سایت
داشتن نقشه سایت برای تصاویر به گوگل کمک میکند که به راحتی تصاویر شما را پیدا کند و راحت رباتهای موتورهای جستجو داخل سایت و تصاویرتان بخزند .
بنابراین مدیران وبسایتها باید اطلاعات تصاویر را با جزئیات وارد کنند و این جزئیات ممکن است شامل عنوان, تگ جایگزین و توصیف و موقعیت جغرافیایی باشد.